Volkswagen ID Forum banner
21 - 40 of 59 Posts
Ik waardeer wat jullie allemaal proberen over te brengen. Echter... in de loop van vele jaren heb ik van verschillende technici geleerd om de bandenspanning volledig te baseren op de visuele contactvlek die achterblijft bij het rijden op de band. Vrijwel ALLE fabrikanten pompen in principe te weinig lucht in om dit te bereiken. Op mijn nieuwe ID-4 Pro S heb ik vastgesteld dat de perfecte spanning voor ideale contactvlekindicaties de voorbanden 235-55-19's op 44 psi en de achterbanden 255-50-19's op 46 psi was. Ongelooflijk. Ze rijden en handelen niet alleen wat ik perfect zou vinden, maar de contactvlek geeft aan dat ze niet op het niet-horizontale gebied buiten de rand rijden (wat wel zo zou moeten zijn voor de beste handling en slijtage). Dit is ook alleen met MIJ in het voertuig, dus geen significante belasting. Voor bepaalde gevallen zou minder spanning met extra passagiers of belading geen goede zaak zijn. Ik dacht dat ik dat even zou doorgeven.

Discussion starter · #24 ·
Dus we hebben geen expliciete tabel voor de -D gelabelde voertuigen? Ik rijd mijn FE op 42 psi, rijgedrag en handling zijn prima geweest.
Niet in de versie van de handleidingen die ik in februari/maart heb bekeken, maar ik heb het gevoel dat die versie op verschillende gebieden onvolledig was. Ik wacht een paar maanden en ga dan weer kijken of er iets is toegevoegd. Maar de 36/36 in de tabellen komt overeen met @furkans Euro half load sticker, maar hij heeft 21's

En zoals we weten, toen radiaalbanden op de markt kwamen, leek het plotseling alsof ieders banden te zacht waren. Vele jaren later kijk ik nog steeds wel eens twee keer, vooral bij moderne AWD 4-cilinders waarbij het gewicht van de motor in de lengterichting over de vooras uitsteekt om ruimte te maken voor de transmissie, wat asymmetrisch meer bandenspanning vooraan vereist. Gelukkig is de ID.4 zeer goed uitgebalanceerd voor-achter en dus kunnen we rondom dezelfde bandenspanning gebruiken. Ga uit van uw beste oordeel gezien uw typische belading van het voertuig. En vergeet niet om de bandenspanning aan te passen bij koude banden bij veranderingen in de omgevingstemperatuur. Ik heb de mijne bijvoorbeeld proactief iets verlaagd voor de hittegolf van deze week in het noordoosten (en noordwesten). Oh, en wanneer u uw bandenspanning aanpast, denk er dan aan om de TPMS-waarschuwingsdrempel in de Infotainment te resetten.
Ik waardeer wat jullie allemaal proberen over te brengen. Echter.......in de loop van vele jaren heb ik van verschillende technici die ik kende geleerd om de bandenspanning volledig te noteren op basis van de visuele contactvlak dat achterblijft bij het rijden op de band. Vrijwel ALLE fabrikanten pompen in principe te weinig lucht in om dit te bereiken. Op mijn nieuwe ID-4 Pro S heb ik vastgesteld dat de perfecte spanning voor ideale contactvlakindicaties de voorste 235-55-19's op 44 psi en de achterste 255-50-19's op 46 psi was. Stel je voor. Ze rijden en handelen niet alleen wat ik als perfect zou beschouwen, maar het contactvlak geeft aan dat het niet op het niet-horizontale gebied voorbij de rand loopt (wat het zou moeten doen voor de beste handling en slijtage). Dit is ook alleen met MIJ in het voertuig, dus geen significante belasting. Zeker, minder spanning met extra passagiers of belading zou geen goede zaak zijn. Ik dacht alleen dat ik dat even zou doorgeven.

Ik heb mijn Pro S nu een paar weken en probeer nog steeds de bandenspanning goed te krijgen voor de soepelste rit. Begonnen met 42 voor/42 achter, daarna 40/40, nu op 38/40. Over het algemeen is de rit OK, maar er is een onaangename voorwaartse/achterwaartse of schommelende beweging. Als ik bijvoorbeeld probeer te rijden met mijn hoofd lichtjes op de hoofdsteun, wordt mijn hoofd door de hoofdsteun op bepaalde oneffenheden in de weg geslagen. In mijn andere auto's op dezelfde wegen kan ik met mijn hoofd op de hoofdsteun rijden en geen voorwaartse/achterwaartse beweging voelen. Overigens had ik vergelijkbare problemen toen ik een Tesla Model S had, dus ik vraag me af of het een bijproduct is van de zware batterij eronder.

Als je een iets groter bereik wilt, is het altijd beter om een hogere druk te hebben. Het vermindert de rolweerstand. De mijne zegt 42 psi op de deur, maar toen ik ze liet controleren, stonden ze op 45-46 psi. Ik heb ze allemaal op 46 psi gelijkgetrokken. Natuurlijk raad ik mensen aan om de aanbevelingen van de fabrikant op te volgen in verband met veiligheid en de gezondheid van de banden.

Merk op dat je koude (voor het rijden) versus warme (na 20/30 minuten rijden) drukken verschillend zullen zijn. Zorg ervoor dat je warme bandenspanning de maximale bandenspanning die de band aankan (wat 50 psi zou moeten zijn) niet overschrijdt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ik heb mijn Pro S nu een paar weken en probeer nog steeds de bandenspanning goed te krijgen voor de soepelste rit. Begonnen met 42 voor/42 achter, toen 40/40, nu op 38/40. Over het algemeen is de rit OK, maar er is een onaangename voorwaartse/achterwaartse of schommelende beweging. Als ik bijvoorbeeld probeer te rijden met mijn hoofd lichtjes op de hoofdsteun, wordt mijn hoofd door de hoofdsteun over bepaalde oneffenheden in de weg geslagen. In mijn andere auto's op dezelfde wegen kan ik met mijn hoofd op de hoofdsteun rijden en geen voorwaartse/achterwaartse beweging voelen. Overigens had ik vergelijkbare problemen toen ik een Tesla Model S had, dus ik vraag me af of het een bijproduct is van de zware batterij eronder.
Dit soort rijongemak is meestal gebaseerd op het veersysteem. Heeft u de verschillende rijmodi in uw ID.4 gecontroleerd? In de aangepaste modus heeft u de mogelijkheid om de veermodus (comfort of sport) te kiezen. Verlaag de bandenspanning niet om comfortabeler te rijden, want 2-4 psi zal de rit niet verbeteren, maar zal ook ongelijkmatige bandenslijtage veroorzaken en de actieradius verminderen.

Dit type rijongemak is meestal gebaseerd op het veersysteemprofiel. Heeft u de verschillende automodi in uw ID.4 gecontroleerd? In de aangepaste modus heeft u de mogelijkheid om de veermodus (comfort of sport) te kiezen. Verlaag de bandenspanning niet om comfortabeler te rijden, want 2-4 psi maakt het rijden niet beter, maar veroorzaakt ongelijkmatige bandenslijtage en een vermindering van het bereik.

Ik heb de vering op comfort ingesteld.

Praktische vraag: Hoe zouden de Duitsers het doen?

Ik breng twee passagiers en hun koffers naar de luchthaven, ongeveer 160 kilometer verderop. Normaal gesproken is mijn bandenspanning 2,5 bar (36 PSI) met 19" banden. Is het zinvol om ze alleen voor vandaag op 2,7/3,1 bar (39/45 PSI) op te pompen?

Ik zou me er niet druk om maken. Houd er rekening mee dat de banden behoorlijk warm worden tijdens een rit van 100 mijl, waardoor de druk toeneemt.

En afhankelijk van de kwaliteit van de weg, wilt u misschien de achterbanden iets zachter dan in het boekje voor comfort op de achterbank. U kunt een beetje bereik verliezen, maar u kunt natuurlijk uw snelheid verminderen.

En dan zou u op de terugreis een te hoge druk hebben, tenzij u ze ontlucht. Te veel gedoe.

Maar ik ben dan ook geen Duitser. ;)

Praktische vraag: Hoe zouden de Duitsers het doen?

Ik breng twee passagiers en hun koffers naar de luchthaven, ongeveer 100 mijl verderop. Normaal gesproken is mijn bandenspanning 36/36 PSI met 19" banden. Is het zinvol om ze alleen voor vandaag op te pompen tot 39/45 PSI?

Ik heb de mijne opgepompt tot 42 toen ik onlangs 3 passagiers plus veel bagage had voor 3 dagen, en daarna weer teruggezet naar mijn gebruikelijke halve belasting van 38 psi. Misschien omdat ik deels Duits ben.

Degenen met 20” AWD Pro S, welke bandenspanning gebruiken jullie voor een balans tussen efficiëntie en comfort? Mijn '23 geeft 44 psi v/a aan, maar mijn vrouw is gek op de rit over oneffenheden.

Ik rijd 38 op 19", en ik denk dat deze info hier ook van toepassing is op 20";

Ik rijd 38 op 19", en ik denk dat deze info hier ook van toepassing is op 20";
Bedankt, ik heb die thread gelezen, maar ik heb nog steeds niemand met 20" AWD gezien die deelt welke psi een mooi compromis lijkt, of wat VW aanbeveelt als hij niet volledig beladen is. 44 psi is veel te hoog.

21 - 40 of 59 Posts