Volkswagen ID Forum banner

Stuurwiel Hands-On Nannie

9.2K views 21 replies 16 participants last post by  makeadeel  
#1 ·
Om te beginnen ben ik niet geïnteresseerd in het vinden van een manier om met mijn handen van het stuur over de snelweg te cruisen. Het probleem dat ik echter heb, is dat ik toevallig een lichte aanraking op het stuur heb in elke auto, maar op de ID4 met de rijstrookcontrole/assistentie geactiveerd, zeurt hij me constant om mijn handen aan het stuur te houden, terwijl ze dat in feite wel zijn. Om de computer tevreden te stellen, moet ik het stuur harder vastgrijpen dan ik gewend ben en ik vind het oncomfortabel tijdens een lange rit. Ik vroeg me af of er technieken zijn om de impact te verminderen. Ik vraag me bijvoorbeeld af of het me nog steeds zou irriteren als ik de rijstrookcontrole uitzette. Ik heb gelezen dat Tesla-bestuurders erom bekend staan gewichten of grepen op het stuur te plaatsen om het gezeur daadwerkelijk te verslaan en volledig automatisch te rijden, en zoals aangegeven, heb ik daar helemaal geen interesse in. Ik vroeg me af of ID4-bestuurders een veilige en redelijke manier hebben gevonden om het gezeur van de auto te verminderen. Bedankt allemaal.

#3 ·
Om te beginnen ben ik niet geïnteresseerd in het vinden van een manier om met mijn handen van het stuur over de snelweg te cruisen. Het probleem dat ik echter heb, is dat ik toevallig een lichte aanraking op het stuur heb in elke auto, maar op de ID4 met de rijstrookcontrole/assistentie geactiveerd, zeurt hij me constant om mijn handen aan het stuur te houden, terwijl ze dat in feite wel zijn. Om de computer tevreden te stellen, moet ik het stuur harder vastgrijpen dan ik gewend ben en ik vind het oncomfortabel tijdens een lange rit. Ik vroeg me af of er technieken waren om de impact te verminderen. Ik vraag me bijvoorbeeld af of het me nog steeds zou irriteren als ik de rijstrookcontrole uitschakel. Ik heb gelezen dat Tesla-bestuurders erom bekend staan gewichten of grepen op het stuur te plaatsen om de zeurderij daadwerkelijk te verslaan en volledig automatisch te rijden, en, zoals aangegeven, heb ik daar helemaal geen interesse in. Ik vroeg me af of ID4-bestuurders een veilige en redelijke manier hebben gevonden om de zeurderij van de auto te verminderen. Bedankt allemaal.
Ik heb ontdekt dat de positie van 10-11 uur en 13-14 uur om het stuur aan te raken, voldoet.

#4 ·
Weet je welke softwareversie je hebt? Het is misschien mijn verbeelding, maar dit lijkt minder vaak voor te komen nadat ik naar 3.1 ben geüpdatet. Gebeurt echter nog steeds wel eens, dan zegt hij dat ik het stuur over moet nemen terwijl ik al beide handen aan het stuur heb.

Dat herinnert me eraan, de winter komt eraan, ik moet wat capacitieve handschoenen zien te vinden.

#9 ·
Ik leg net mijn hand op de onderkant van het stuur met mijn arm op de armleuning... maar uw 23 mist helaas de coole armleuningen van onze in Duitsland gebouwde auto's. ;) Ik merk wel dat hij mijn hand niet zo goed kan voelen als die in de buurt van een spaak in het stuur zit, dus beweeg hem weg van de spaken... Maar ik hoef het stuur nooit vast te pakken, ik rust het gewoon op de binnenkant van de onderkant en de zwaartekracht houdt het daar.

#10 ·
Ik leg gewoon mijn hand op de onderkant van het stuur met mijn arm op de armleuning... maar je 23 mist helaas de coole armleuningen van onze in Duitsland gebouwde auto's. ;) Ik merk dat hij mijn hand niet zo goed kan voelen als die in de buurt van een spaak in het stuur zit, dus beweeg hem weg van de spaken... Maar ik hoef het stuur nooit vast te pakken, alleen maar op de binnenkant van de onderkant te laten rusten en de zwaartekracht houdt het daar.
Dat is ook mijn strategie. Voor mij is een zachte aanraking om 7 uur voldoende om de oppas tevreden te houden.

#19 ·
Niet waar, want de armleuningen van de oude stijl zijn gemakkelijk in te stellen op elke gewenste hoogte.
Ik denk dat de middenconsole gewoon is afgestemd op de plek waar ik de armleuning zou verstellen. Toen ik in 2022 reed, kon ik geen verschil waarnemen.

#16 ·
Nadat ik ongeveer 53 jaar geleden voor mijn eerste rijexamen was gezakt, had de stad waar ik leerde rijden geen stoplichten, en bracht ik het grootste deel van mijn vormende jaren door met rijden op achterafweggetjes in de bergen etc. Het punt is dat ik nooit het gevoel heb gehad dat ik lane assist etc. nodig had. Dus na mijn eerste kennismaking met L/A probeerde ik het uit te schakelen, om erachter te komen dat het bij het betreden en opstarten elke keer opnieuw werd ingeschakeld, kocht ik een OBD11 om het in de geheugenmodus te zetten, na de 3.1-update was dat een loos punt, het is er als ik het nodig heb, maar na 27.000 mijl te hebben gereden sinds 22/7, ben ik best blij het niet te gebruiken, en ben ik ook niet van plan het binnenkort te gebruiken.

Ieder het zijne.

#18 ·
Mijn aanpak is om de reisassistent royaal te gebruiken. Ik merk dat als ik rijd zoals ik normaal zou doen, TA zelden ingrijpt.
Ik gebruik de mijne bijna overal - vooral in het stadsverkeer. Ik vind de zachte ruk aan het stuur als ik te dicht bij de randen van mijn rijstrook kom, en in het verkeer is de adaptieve cruise control een echte plus

#20 ·
Ik denk dat ik mijn oplossing heb gevonden: zet gewoon de Travel Assist uit. De eerste keer dat ik dit tegenkwam was in een huurauto, het verraste me en ik vond het niet leuk. Ik herinner me dat ik een verbaal conflict had met de auto: oh, je denkt dat je beter kunt rijden dan ik, prima, ga je gang... en toen waarschuwde hij dat mijn handen niet op het stuur zaten. In de id4 merk ik dat hij met de assist uit nog steeds de rijstrookpositie op het cockpitdisplay bijhoudt, maar niet klaagt over mijn lichte aanraking. Ik vind de assist soms handig, maar het is fijn om hem aan en uit te kunnen zetten.

#21 ·
Een update van dit draadje, ik heb een toevallige ontdekking gedaan en een betere oplossing gevonden. Het probleem dat ik had met de ID die waarschuwingsberichten en rode lichten gaf en schudde vanwege mijn lichte aanraking van het stuurwiel tijdens het gebruik van travel assist, was omdat ik vaak met één hand rijd, met één of twee vingers aan het stuurwiel in de 5- of 7-uur positie. Om de waarschuwingen te stoppen, moet ik wat druk uitoefenen, wat voor mij na een tijdje oncomfortabel wordt met de twee vingers die ik het stuurwiel heb laten aanraken. Soms moet ik het stuurwiel met beide handen vastpakken als het echt geïrriteerd raakt door mij. (Eén keer denk ik dat ik het zo erg heb geërgerd dat het een bericht gaf dat het travel assist zou uitschakelen, of ik het nu leuk vond of niet [het werd de volgende dag gereset]),

Wat ik per ongeluk ontdekte, is dat hoewel het een hekel heeft aan mij die met slechts één of twee vingers aan het stuurwiel rijdt, het goed is met drie. Ik rust de drie vingers aan beide handen naast mijn duim op het stuurwiel, in de 5- of 7-uur positie, gewoon rustend, geen extra druk, en travel assist doet zijn ding zonder waarschuwingen of alarmen.

Weet niet of dit voor iedereen werkt, maar dacht dat ik het even zou doorgeven.

#22 ·
Ik ben nieuw in deze technologie, maar ik merkte wel dat het ook werkt als ik de voor- en achterkant van het wiel lichtjes vastpak met mijn duim en vinger om 5 uur. Ik ben meestal een 9 en 3 type, en dat werkt ook, maar voelt vreemd aan als mijn geest op een bepaald punt wil draaien en de auto dat niet doet (of andersom). Ik vind het tot nu toe wel leuk.