Volkswagen ID Forum banner
121 - 140 of 383 Posts
Vanmorgen mijn dealer (VW Eugene) gebeld voor de deurklink- en software-terugroepacties. Ze bestellen vandaag onderdelen en mijn afspraak is op 8 januari. Ik denk dat er een regionaal VW-onderdelenmagazijn in Seattle is, dus onderdelen zijn er snel. Bevestigd dat ze de auto 1 dag nodig hebben. De serviceadviseur vermeldde dat de software-updates goed gaan. Hij vermeldde ook dat er 3 modules zijn die de software-updates krijgen, dus het duurt even.

Mijn auto staat momenteel bij de dealer voor de 2 terugroepacties. Geen vervangende auto beschikbaar, maar geen probleem. Ik heb een Waymo terug naar huis genomen en zal er waarschijnlijk weer een nemen. Ik hoop dat alles goed gaat!
Ik heb net met Autonation VW Spokane hierover gesproken. De persoon met wie ik eerst sprak, zei: "Geen vervangende auto's, we hebben er geen", bood aan om de service over 2 weken in te plannen en vertelde me dat ze de auto 2 dagen nodig zouden hebben. Ik stond erop een vervangende auto te krijgen, en hij (misschien per ongeluk) vertelde me dat ze waarschijnlijk een auto voor me moeten halen bij een lokale verhuurservice, maar dat ze dat nog aan het uitzoeken zijn. Hij zei ook dat hun grootste probleem op dit moment voor de terugroepactie is dat de planningsservice die ze gebruiken voor mensen die daar door het telefoonsysteem naartoe worden gestuurd, meerdere voertuigen per dag inplant, terwijl ze er maar 2 per week kunnen doen, dus ze moeten daarmee omgaan dat klanten service verwachten.

Klinkt als een nachtmerrie voor zowel klanten als de dealer.

Heb vorige week mijn 2021 ID4 PRO S naar Kearny Mesa Volkswagen San Diego gebracht voor zowel de terugroepacties als een probleem onder garantie. Het zou 1 dag duren, maar door de feestdagen duurde het langer. Ze gaven me een leenauto. Alle problemen zijn opgelost en de auto werkt weer perfect. Ze hebben geweldig werk geleverd. Goed om te zien dat ze de auto's weer verkopen, ze hebben iets positiefs nodig.

Vorige week mijn 2021 ID4 PRO S naar Kearny Mesa Volkswagen San Diego gebracht voor beide recalls en 1 probleem onder garantie. Het zou 1 dag duren, maar duurde langer vanwege de feestdagen. Ze gaven me een leenauto. Alle problemen zijn opgelost en de auto werkt weer perfect. Ze hebben geweldig werk geleverd. Goed om te zien dat ze de auto's weer verkopen, ze hebben iets positiefs nodig.
"Ze hebben iets positiefs nodig." Wat dacht je van klanten die goed worden bediend. WIJ hebben positieve dingen nodig.

Ik ben volledig in de war. Misschien ben ik gek, maar zouden niet alle 4 de handgrepen vervangen moeten worden door de nieuw gecoate versies volgens de vervangingsinstructies? Ik zie dat er staat dat je moet testen, maar het geeft geen details, in tegenstelling tot de eerste terugroepactie. Bovendien vereist elk scenario in de werkinstructies de vervanging van alle vier de handgrepen?!
Dat zou niet alleen alle vier vervangen moeten worden, maar waarom heeft Volkswagen er 2 jaar over gedaan om erachter te komen dat een probleem met waterindringing moet worden opgelost met afgedichte handgrepen? Voor een monteur van de Chicago Transit-trein lijkt dit elementaire elektronische logica te zijn.

Ik weet niet zeker wat hier tijdverspilling aan is. Je kunt zeggen dat ze prioriteit moeten geven aan auto's waar mensen in het verleden over hebben geklaagd, maar de hoeveelheid tijd die nodig is om elke auto bij te werken is niet zo groot, en één technicus zou er mogelijk twee op één dag kunnen doen.

De taak om de deursluiting te demonteren en weer in elkaar te zetten is één ding. Maar elke keer dat we deze onzin doormaken, zijn er subtiele verschillen in de instructies, en de nieuwste instructies vermelden dit ook, dus ze kunnen er niet van uitgaan dat dit hetzelfde is als de vorige. Deze keer hebben sommige auto's mogelijk de dremel-tool nodig om inkepingen in de handgrepen te maken. Sommige auto's hebben mogelijk ook een software-update nodig als ze de vorige update niet hebben ontvangen.
Klinkt als "beta-proefkonijn" voor mij. Zijn er veel variaties in de handgrepen?

Toen ik met de serviceadviseur van mijn dealer sprak, had ze het erover dat ze alles moest downloaden voordat ze auto's kon updaten, wat ongeveer een dag zou duren. In mijn hoofd stel ik het me een beetje voor als een lokale spiegel - en het zou een enigszins logische zaak zijn om dealers de dingen zo te laten opzetten, alleen al om te voorkomen dat ze alles hoeven te downloaden elke keer dat er een auto binnenkomt.

Ik weet niet hoe snel hun internet is bij onze dealer. Het moet iets redelijks zijn - de wifi in de wachtkamer is niet half slecht, en ik kan me niet voorstellen dat wat ze in de werkplaats gebruiken slechter is (waarschijnlijk zoiets als een apart VLAN op hetzelfde netwerk). Maar er kan sprake zijn van snelheidsbeperking of throttling aan de serverkant van de dingen.

Als ze dat nog niet hadden gedaan (of mijn begrip van hun proces is onjuist), zou het updateproces inderdaad langer duren.
Downloaden zou perfect logisch zijn als de software niet on the fly wordt gewijzigd. Het is mogelijk dat we nog in bèta zijn, hoewel ze zeggen dat het de fix is. Het downloaden van een volledige kopie zou fouten op individuele auto's moeten elimineren. Lijkt dat logisch voor Volkswagen?

Bracht mijn 2021 ID4 PRO S vorige week naar Kearny Mesa Volkswagen San Diego voor zowel de terugroepacties als 1 probleem onder garantie. Het zou 1 dag duren, maar door de feestdagen duurde het langer. Ze gaven me een leenauto. Alle problemen zijn opgelost en de auto werkt weer perfect. Ze hebben geweldig werk geleverd. Goed om te zien dat ze de auto's weer verkopen, ze hebben iets positiefs nodig
Ze hebben cash nodig!:ROFLMAO:

Bracht mijn 2021 ID4 PRO S vorige week naar Kearny Mesa Volkswagen San Diego voor zowel recalls als 1 probleem onder garantie. Het zou 1 dag duren, maar door de feestdagen duurde het langer. Ze gaven me een leenauto. Alle problemen zijn opgelost en de auto werkt weer perfect. Ze hebben geweldig werk geleverd. Goed om te zien dat ze de auto's weer verkopen, ze hebben iets positiefs nodig
"Ze hebben iets positiefs nodig." Wat dacht je van klanten die goed bediend worden. WIJ hebben positieve dingen nodig.
Dat zouden niet alleen alle vier vervangen moeten worden, maar waarom heeft Volkswagen er 2 jaar over gedaan om te bedenken dat een waterinfiltratieprobleem moet worden opgelost met afgedichte handgrepen? Voor een monteur van de Chicago Transit-trein lijkt dit elementaire elektronische logica.
Waarom dachten VW (en de meeste andere fabrikanten) dat deurgrepen in de eerste plaats elektronisch moesten zijn? En aangezien ze dat wel deden, waarom konden ze ze dan niet goed bouwen? Mijn Toyota Prius uit 2006 had elektronica in de deurgrepen, maar ze lekten niet.

Downloaden zou perfect logisch zijn als de software niet tijdens het gebruik wordt gewijzigd. Het is mogelijk dat we nog in de bètafase zitten, hoewel ze zeggen dat het de oplossing is. Het downloaden van een volledige kopie zou fouten op individuele auto's moeten elimineren. Lijkt dat logisch voor Volkswagen?
Ik denk niet dat het tijdens het gebruik wordt gewijzigd, maar de exacte inhoud die nodig is, zal VIN-afhankelijk zijn.

ze zijn zich ervan bewust dat deze dingen misschien niet altijd soepel verlopen.
Ik heb net mijn dealer gebeld nadat ik de brief voor 919A had ontvangen en ze zijn er nog niet klaar voor. “We hebben het geprobeerd op een paar van onze interne auto's en het ging niet goed. Na drie uur had het ongeveer 3% gedownload.” 🙄

—Eric

Heb vandaag mijn auto teruggekregen nadat ze hem 5 dagen in bezit hadden. Ze zeiden dat ze veel auto's hadden om de terugroepacties uit te voeren. De auto heeft versie 3.5 en alle 4 de deurgrepen zijn vervangen, hoewel ik nooit problemen heb gehad met de software of de deurgrepen. Het lijkt erop dat ze van de software-upgrade ICAS3 met USB hebben geĂĽpdatet en een software-update hebben uitgevoerd.

Vandaag mijn dealer gebeld. Ik zei dat ik beide recalls tegelijk wilde laten uitvoeren. Ze zeiden 2-4 weken voor deurgreeponderdelen, dat ik een leenauto zou krijgen als de werkzaamheden langer dan een uur zouden duren, en dat ze me zouden bellen om de werkzaamheden in te plannen wanneer de onderdelen zijn aangekomen.

Dus ik kom net van de dealer en vanochtend kan ik een paar dingen bevestigen.

Hoewel ik vorige week een afspraak heb gemaakt en gisteren heb gebeld om te bevestigen, hebben ze vanochtend de onderdelen niet en ben ik opnieuw ingepland na de feestdagen.

Ze zijn van plan om de software-update uit te voeren (of bereid om dit te doen?), maar vertellen me dat het 6 uur duurt en ze gaan vandaag vroeg dicht.

Mijn '21 heeft blijkbaar ook een AC-terugroepactie die ze bij de toekomstige afspraak zullen uitvoeren.

"Dus welk werk bent u van plan vandaag te doen?" 40k-inspectie (ik schreef een notitie in het opmerkingenveld toen ik de afspraak online plande en om een offerte voor die service vroeg).

Ik heb de "verwarring" m.b.t. inspectie vs. R/R doorgegeven en mijn servicemedewerker drukte onmiddellijk bekendheid uit met de verschillende criteria. Ik vroeg: "Kunt u de mijne controleren?" Tik Tik Tik op zijn computer en hij zei dat ik Criterium 3 heb, alleen vervangen, geen software (wat mijn vermoeden leek te bevestigen dat het vorige 57J5-werk dat had opgelost), en dat het verwijderen/vervangen ongeveer 4 uur zou duren.

Ik vroeg echter ook nadrukkelijk waarom ze me hadden ingepland als ze wisten dat ze het werk niet konden doen. "Voor de 40k-service" was het onbevredigende antwoord.
Grrr... Weer een onbevredigende dealerervaring.

Dus, zoals ik hierboven heb verteld, ben ik op kerstavond door Dealer B beetgenomen, wat ik enigszins had verwacht toen ik de afspraak op de 20e boekte, dus whatever.

Maar de terugroepactie ging live op de 18e en op de 20e boekte ik ook een afspraak voor 7 januari bij mijn favoriete Dealer A.

Vanochtend, de 3e, sms't mijn servicemedewerker me: "Ik zie dat u een afspraak heeft (over 4 dagen). We hebben een wachtlijst voor de terugroepactie. Ik kan u inplannen voor de week van 27 FEBRUARI."

:mad:

Ik weet verdomd goed dat ze hun agenda niet hebben volgepland met 9 weken in de anderhalve dag tussen de 18e en de 20e toen ik de afspraak plande.

Gelukkig (niet dat ik me moet haasten om dit te laten doen) heb ik een reserveafspraak gemaakt bij Dealer B, ook voor 7 januari, en die jongens weten tenminste waarom ik kom nadat de afspraak op kerstavond mislukte.

Ik had mijn afspraak voor de servicebeurt van 2 jaar gepland voor afgelopen maandag. Ze zeiden dat ze de software-terugroepactie tegelijkertijd zouden kunnen uitvoeren, maar dat ze onderdelen voor de deurklink-terugroepactie zouden moeten bestellen en dat later zouden inplannen. Ik dacht dat dat prima was, dus ik heb de auto maandagochtend weggebracht.

Ik wist dat het te mooi was om waar te zijn toen ik 4 uur later een telefoontje kreeg dat de auto klaar was om op te halen. Toen ik daar aankwam, vertelden ze me dat ze geen tijd hadden om de software-update die dag uit te voeren, en dat ze het zouden doen wanneer de auto terugkomt voor de deurklink-terugroepactie.

Ik denk dat ik geluk heb dat ik geen symptomen heb die door een van beide terugroepacties moeten worden verholpen ... alleen een beetje teleurgesteld dat ik niet door de 3.5 softwaremenu's kon graven om te zien of er merkbare verschillen zijn.

Ik heb mijn auto vanmiddag bij de dealer afgeleverd voor de 2 terugroepacties. Ik heb de afspraak een beetje na Kerstmis voor vandaag gemaakt. Ze gaven me een Tiguan als leenauto. Hij zei dat de software-update tot 10 uur zou duren vanwege problemen met de eerste batches updates die ze hebben gedaan, die problemen kunnen veroorzaken met modules en het vervangen van de deurgrepen ongeveer 4 uur zal duren. Ook onthulde hij me dat ze maar één technicus hebben die aan ID.4's werkt bij die dealer. Ik denk dat ik in een gebied woon waar niet veel ID.4's rondrijden. Geweldige dealer!

In mijn geval heb ik na Kerstmis gebeld en ze hebben me verteld dat de enige technicus tot de tweede week van januari weg is en dat ze de sloten niet van tevoren konden bestellen.
Meh… Ik heb eigenlijk geen probleem, dus ik ben bereid te wachten.

Ik heb vandaag mijn serviceadviseur gebeld. Hij zei dat ze er nog geen hebben gedaan, maar er binnenkort mee beginnen. Momenteel boeken ze klanten voor begin februari, omdat ze eerst hun voorraadmodellen gaan doen. Ik vroeg hoe lang ik moest wachten tot ze er goed in zouden worden... hij zei me gekscherend juni. Maar serieus zei hij dat ik in februari terug moest bellen en dat hij me dan zou laten weten hoe het ging en hoe lang het echt zou duren.

121 - 140 of 383 Posts